2014. február 24., hétfő

Spagetti házilag

Spagetti házilag

Mon, 12 Mar 2012 20:42:14 +0000

11404252

Veszek egy tojást, és egy jó marék lisztbe kapart gödörbe ütöm. Sózom, majd összegyúrom. Annyi lisztet szórok rá, amennyit a tojás minden további adalék nélkül felvesz (pl. víz) Amikor jól kigyúrtam, (már nem ragad a kezemhez, de  a deszkához sem, akkor egy ujjnyi vastag kígyót sodrok belőle, majd ezt egy sodrófával kinyújtom egy kb. egy mm vastag, és tíz cm. széles lappá. Egy kicsit hagyom szikkadni egy "konyharuhán", majd spagettivé alakítom. Ezt a rossznyelvek szerint úgy teszem, hogy makarónit készítek belőle, s az abból kinyomott szálak alkotják a spagettit. (hihi) én azonban inkább egy olasz tésztagépbe helyezem, majd áttekerem rajta, s alul kijön egy kb. másfél méternyi spagettiszalag, amit egy rúdra terítek tovább szikkadni pár percre, majd lobogó sós vízben kifőzöm. Mivel ez nem száraztészta, ezt nem kell nyolc-tizenkét percig főzni, elég kb. egy-két perc. Miután újra lobog a víz, és feljön a tészta a tetejére, azután kb. egy perc főzés, és kész a TÉSZTA!
Semmi olaj, semmi egyéb okosság! Leszűröm, és egy tányérra csavarom. Mellé adhatok bármit ami tésztához illik. Ma én egy "zsivány" nevezetű izét adtam hozzá magamnak. Ez tulajdonképpen egy zöldséges, gombás, szaftos sertésragu. (finom!)
Az eredményt látjátok.
A mennyiségekről annyit: Egy tojás a hozzáadható liszttel pont egy adag.
Jó étvágyat hozzá tésztaimádók! Ez igazán TÉSZTA! Próbáljátok csak ki!
u.i. Az uborkát eredetileg csak dísznek szántam, de sajnos finom lett vele...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése