2014. február 24., hétfő

Rostbeef

Roastbeef

Sun, 10 Feb 2013 07:11:39 +0000

32177847

A ház még csendes. Mindenki alszik. Itt vasárnap reggel mindjárt fél nyolckor még senki nem kukorékol, csak én, aki már órák óta nem tudok aludni. Ledobott az ágy. Tehát felkeltem, és a reggeli kávém elfogyasztása után nekiláttam a főzésnek. A mai főétel a steak, (bár én ezt az ételt eddig roastbeefnek neveztem) lesz. A hús egyben megsütve, utólag szeletelve, zöldséges barnamártással, zöldségkörettel, és sajtos burgonyával tálalva. Mellé valami finom saláta.
Tulajdonképpen minden húsból (a rossznyelvek szerint a csiga talpából is) lehet stak-et vágni. Már csak azért is, mert ez a szó igazából a szeletet jelenti. Mégis a köztudatban az terjedt el, hogy a steak nem más, mint a marha legértékesebb részéből (részeiből) vágott hússzelet angolosan, azaz félig átsütve.
Nos ma az én kezembe került egy gyönyörű darab hús. Az angolok rib-eye néven nevezik, de egyesek szerint ez a vesepecsenye legszebb darabja. Mindenesetre egy jókora darab. Nos leginkább igazi angolosan szerettem volna elkészíteni, de tekintettel azokra akiknek a rágás nem az erősségük (bár ha jól van elkészítve, az angolosan sült steak is puha) inkább egy más módját választottam a gyönyörű hús megpuhításának. Az előkészített húst megszárítottam, majd sóval, borssal, és olajjal átdörzsöltem, fokhagymával rendesen megtűzdeltem, fóliában érleltem, majd egy újabb olajos kence után alufóliába csomagoltam, és betettem az AGA-ba úgy kb. két és fél órára azzal, hogy utána az alufóliából kivéve még néhány percig visszateszem egy kis színt adni neki.
Most kb ötven perce van odabent. Ha hagyományosan készíteném, akkor most lenne kész, és már csak pihentetnem kellene kb fél óráig. De most szakítottam a hagyományokkal, és rábíztam magam egy internetes receptre. Elég sokan dicsérték, gondoltam jó lesz.
Izgulok! Na nem azért mert félek, hogy nem lesz finom, hanem azért mert így még nem készítettem, ezért valóban izgalmas élménynek számít majd egy új íz, egy másfajta étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése