2014. augusztus 12., kedd

Szicíliai krumplisaláta

Györgyitől szó szerint:

Szicíliai krumplisaláta
Mint az én kedvenc receptjeim többsége, nagyon egyszerű.
Kell hozzá főtt krumpli, paradicsom, lilahagyma, fekete olajbogyó, origano, kapribogyó, olaj, ecet, só.
Maradék főtt krumplit is fel lehet használni hozzá. A hajszálvékony karikára szelt hagymát az ecetben megáztatom kicsit, minden hozzávalót felaprítok, az olajbogyót ha kell, kimagozom, összekeverem a salátát, olajjal ízesítem és kész is van. Nyári vacsorának tökéletes, friss kenyérrel.


u.i.
honlapzárta után érkezett:
"Szia!
Meglepő módon a ma reggel vásárolt főzős újságomban ugyanez a recept szerepelt, de bruschetta feltétnek ajánlják. Ezt is írd bele!
gy"

5 megjegyzés:

  1. Oregano, origano, vadmajoránna, vagy nevezd ahogy akarod. Ez egy árvacsalán fajta gyógy, és fűszernövény. Közeli rokona pl a menta...
    Magyar neve: SZUROKFŰ

    VálaszTörlés
  2. A bruschetta az kis piritósdarabokra halmozott friss paradicsom gerezdek olivaolajjal megloccsantva, majd friss bazsalikommal ékesítve (és ízesítve) Előételnek, partiételnek kiváló! Ez az alap. De mint fent: bármi hasonlóval is lehet...

    VálaszTörlés
  3. Elnézést kérek, amiért kicsit elnagyoltam a recept leírását. Nekem úgy tűnt, hogy otthon is közismert már az origano/oregano/szurokfű, meg a bruschetta. A menta lehet, hogy rokona a szurokfűnek (nem én vagyok a kertész :) de az íze teljesen más. Ez adja a pizza jellegzetes ízét. Így már ismerős? A bruschetta szárazon pirított kenyér, friss salátafélékkel és olajjal ízesítve. A klasszikus verzió az, amit Gábor említ, jó fokhagymásan (bedörzsölik vele a kenyeret, mint a mi piritósunknál).

    VálaszTörlés
  4. Az oregano/szurokfű elnevezést ismertem. Azt gondoltam ez valami más, amit én nem tudok. :o))

    A bruschettát nemrég tanultam meg, hatalmas siker nálunk, mindenki nagyon szereti.

    Köszönöm a recepteket. :o)))

    VálaszTörlés