2014. július 15., kedd

Rizottó régiesen

Még egy olasz recept amit barátnőmtől kaptam. Beillesztem ide úgy ahogy jött. Kipróbáltam: Isteni!



Bacon szalonnát (vagy ami van) nem nagy lángon megpirítok. Vele pirítok egy jó gerezd fokhagymát. A fokhagymát kiveszem, a ropogósra pirult szalonnának legalább egy részét félreteszem (ez jön majd a tetejére). A zsírban gyalult édes káposztát pirítok (én kb negyed kilót, de ízlés kérdése), amikor úgy gondolom, hogy jó /van, aki szereti, ha megpirul, én nem szoktam kivárni/, adok hozzá rizst (2 adagra 1 vizespohárral), ezzel is átpirítom. Felöntöm levessel (vagy forró vízzel + leveskockával), lefedem és megfőzöm. A víz mennyisége nagyjából másfélszer annyi, mint a rizsé, így pont teleszívja magát, d enem sül oda. Ha nem elég a víz, hozzá lehet adni, de ha túl sok, akkor vagy levesed lesz, vagy szétfő a rizs. Amikor kész, pecorino sajttal és borssal jól megszórod. Ha maradt belőle, akkor más sajtot is lehet ráreszelni és azt rápirítani sütőben... A félretett ropogós szalonnát se felejtsd el!


Találtam a neten egy képet is. Így néz ki, amikor kész. 
Jó étvágyat!
risotto cavolo pancetta

2 megjegyzés:

  1. Ilyen recept jöhet még. Mondd meg a barátnődnek, ne fogja vissza magát. Szeretjük a kajáit. Családilag. :o)))

    VálaszTörlés