2014. július 1., kedd

Alapleves

Máshol már megírtam, de most kérésre itt is. 


Az alap:

Egy fazékban kicsi olivaolajat melegítek, hogy könnyebben meginduljun az a nagy maréknyi apróra szeletelt bacon (vagy pancetta. Ugyanaz a hasaalja, csak a bacon már pácolva van, így hamarabb puhul, és ízletesebb) Közben egy fej vöröshagymát aprítok, és beledobom. Amíg ezek pirulgatnak (néha megforgatom) sárgarépákat, és fehérrépákat aprítok, és hozzákeverem.  Megsózom. Ezután néhány szem krumplit pucolok, majd apróra vágva ezt is beledobom. A fazék ezalatt nem volt fedve. Saját levüket eresztik a hozzávalók, ezzel párolódnak. Őrölt fehérborsot szórok bele, majd egy nagy maréknyi petrezselyem zöldjének a felét beleaprítom. Mielőtt elfogyna a leve, föleresztem vízzel, hogy bőven ellepje a cuccot. Lefedve főzöm tovább. Felforrás után kb. tizenöt perc múlva készen is lenne. Ekkor szaggatok bele jó sok liszt, vagy grízgaluskát, majd egy nagy kanálnyi semleges sajtkrémmel sűrítem. Tejföl sem ront rajta sokat...
A petrezselyem másik felét most kell beletenni, hogy harsány maradjon...
Jó étvágyat!

Amúgy ez tényleg csak az alap. Mindenféle zöldséggel, gombával jó, de ezek mindig  legyenek benne!

4 megjegyzés:

  1. ... na ezeket a recepteket szeretem én, ez a részletesség a fedő alatt/ felett adja az étel lelkét és kívánja a teljes figyelmem:D

    VálaszTörlés
  2. Ezek nekem is fontosabb információk mint a pontos mennyiségek. Aki főzni tud az pontosan érzi, hogy a "nagy maréknyi bacon" miből mennyit kíván. Egyébként is: Ahány ház, annyi... ízlés. :-)

    VálaszTörlés
  3. Ezt is ki kell próbálni! Szépen, sorjában asztalra kerül minden... :o))

    VálaszTörlés