2014. február 23., vasárnap

Tarlórépa


Sat, 23 Feb 2013 17:05:42 +0000

32929590

Egyre kevésbé ragaszkodom a hazai ízekhez. Ma például káposztás cvekedlit főztem. Gondoltam, az hamar megvan, és finom is. Viszont utána egy óra múlva éhes az ember. Na nem baj! Gondoltam, majd jó sokat főzök, és rá lehet járni délután igény szerint.
Szép gondolat. De hogyan lesz káposztás tészta káposzta nélkül? Itt jött be a képbe az a valami, amit az írek sokáig csak az állatoknak termeltek takarmányként, mostanában viszont rájöttek, hogy finom, és eszik salátának, főtt vegyes zöldségnek stb. Igazából egy karalábé fajta, amit eddig sosem láttam máshol. Hatalmas, másfél kilósra megnövő sötét, sima felületű gumók. Nos ebből reszeltem le másfelet, majd pirított hagymán megdinszteltem, és lepirítottam kissé. Só bors, kis kömény (csak egy gondolomnyi) és összekevertem a közben kifőtt két kiló jó kis olasz farfalle tésztával. (Ezt az eredetileg pillangónak nevezett tésztát a magyarok masninak hívják. Csak tudnám miért?!) Keverés előtt egy csapott evőkanálnyi cukrot szórtam rá, így kissé megkaramellizálódott. (Ez mostanában divat. Akkor is mondják, ha nem teszik, mert jól hangzik...) A végeredmény nekem tetsző lett. Senki nem különböztette volna meg a káposztától...
Keressetek egy jókora karalábét, és nosza!
Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése