2014. február 26., szerda

Sülve-főve



Ma egy olyan ételt készítettem, amit sütve, illetve főve egyaránt ajánlok mindenkinek.

A neve: Mákos batyu ill. mákos gombóc.
1.- Gyúrtam egy egyszerű kelttésztát. Kinyújtottam, négyzetekre vágtam, és máktöltelékkel töltöttem. Négy sarkát összenyomtam, lisztezett tepsibe raktam, megkentem felvert egész tojással. Közepesen meleg sütőben kisütöttem. 

2.- Ugyanezt a négyzetes tésztát gombóccá gyúrtam, és lobogó bő vízben kifőztem. Fahéjas prézlibe forgattam, porcukorral, és tejföllel tálaltam.


Nyamm!


Tészta:

liszt, olvasztott margarin, cukor, vaniliás cukor, cukros tejben felfuttatott élesztő, csipet só, egy egész tojás.
Töltelék:
Tejet forraltam, abba szórtam az őrölt mákot, egy vaníliás cukrot, egy citrom reszelt héját, cukrot, és apróra vágott kandírozott narancshéjat. Felfőztem, és pihentettem.

Ugyanaz a tészta, ugyanaz a töltelék, és két teljesen más étel.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése