2014. február 26., szerda

Huncutka?


Huncutka (pontosabban koszorúcska)

Tue, 24 Jan 2012 11:39:10 +0000

8110743

Kiürült a tegnapi pogácsástál. Nagyon szomorú látvány így üresen. Na nem ettem meg egy nap alatt, de egy nagycsomót lefagyasztottam belőle szebb napokra. Ügyesen kiolvasztva pont olyan lesz mint frissen. Szóval sütni kellene bele valamit. És akkor eszembe jutott a:
HUNCUTKA
Mifelénk így nevezik azt a linzerkarikát aminek a közepén lyuk van, és rá van ragasztva kajszilekvárral egy "lyukatlan" karikára. Egyszerű, és gyors.
Csak liszt kell hozzá kb 35 dkg., meg margarin 25 dkg., aztán kb. 20 dkg porcukor, két tyúktojás sárgája, egy citrom héja, egy sütőpor, és egy vaniliáscukor.
Ezeket mind jól kutyuld össze, (ezt összemorzsolásnak hívják a profik) pihentesd egy órán át a hűtőben, nyújtsd ki úgy félcenti vékonyra, szaggasd ki linzerkiszúróval, (üvegpohár is jó, ha nincs benne pia) kikent, lisztezett sütőlapra helyezed (csak érdekességnek említem meg, hogy csak vízzel nedvesítem a sütőlapot a lisztezés előtt, s így nem sül oda az alja ha véletlenül tíz-tizenöt perc múlva elfelejtenéd kivenni abból a 150 fokos sütőből) és jól kiszárítod a sütőben. Lehet már előre is lekvározni, de az igazi az, ha friss melegen ragasztod össze a sütiket. Nem csak a sárgabarack lekvár jó, de az ragaszt legjobban. Aztán a lyukba lehet egy kis meggylekvárt is csöppenteni. Nem rontja el nagyon...
Tálaláskor egy kis porcukorral hintheted. Ha nincs diabéteszed. De ha van, akkor így jártál! Porcukor helyett használj valami alternatív édesítőszert. Nem biztos, hogy ugyanolyan finom lesz, de a lábaidat csak jóval később amputálják majd. (Lehet, hogy délután...)
Na azért jó étvágyat hozzá!

"blogzárta" után érkezett édesanyámtól:
"A Huncutka védelmében. Te koszorúcskát sütöttél és biztosan nem  csak szép, hanem jó is.
Sütögess tovább, de mérd a cukrod!
Puszi:
Anyu"


Szóval koszorúcska. Gyanús volt, hogy nem egészen az a tészta mint amit gyermekkoromban annyira szerettem. Meg aztán nagyobbak is jóval. De ez direkt történt. Kicsi koromban ugyanis nagyon szerettem ezt a süteményt. Akkor azt kívántam, bárcsak nagyobbak lennének! Megfogadtam, hogy ha nagy leszek, én sokkal nagyobbakat sütök majd. Na a méret úgy látszik sikerült.
Szóval adósotok vagyok a huncutka igazi receptjével. Legközelebb megadom.


141887





Huncutka. De most már tényleg!

Tue, 24 Jan 2012 18:15:24 +0000

8121190


Most akkor süssünk Huncutkát!
A különbség a koszorúcska és a huncutka között annyi, hogy a koszorúcska vajjal, vagy margarinnal készül, és vaníliával. Mérete kétszer akkora mint a huncutkának.
A huncutka zsírral készül, és citrommal.
Édesanyám recepje szerint a következő:

Huncutka

Hozzávalók:
15dkg. fagyos zsir,1 egész tojás, 10 dkg porcukor, 30 dkg liszt fél citrom leve és héja.

Készítése:
A zsírt, cukrot és tojást habosra keverjük, majd hozzáadjuk citrom héját és levét.
Ha  jól összedolgoztuk, belekeverjük a 30 dkg. lisztet. Vékonyra sodorjuk, korongokat
szúrunk belőle. Este készítjük, reggel sütjük. Ribizli lekvárral ízesítjük.
150 FOK!

(kajszival se kutya!)
Próbáljátok ki! Isteni!




141887

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése