2014. február 28., péntek

Gombás hagymaleves máshogy


Nálam a főzés mindig úgy kezdődik, hogy mi van itthon hozzá. Aztán ma amikor kinyitottam a hűtőt, ott árválkodott egy szép póréhagyma, meg három fej gomba. Egy kicsi olajon megfuttattam a karikára szeletelt hagymának a zöldebbik részét, hozzá szeleteltem két gombát. Pici vízzel felengedtem, majd kevés forralás után ízesítettem (só, bors, stb.) Azután félrehúztam, és merülő kotyvasztátorral (turmix) összemicsodáltam péppé. Visszatoltam a tűzre, beledobáltam ami a deszkán maradt, (fehér hagymaszeletek, és egy fej szeletelt gomba) majd egy tejes habarással besűrítettem. (Lehetne persze tejszínnel mint a franciák, tejföllel mint a magyarok, de üres hűtőszekrénnyel nem lehet.)

Tálkába szedtem, reszeltem rá sajtot (pont olyan mint a trappista, csak egészen más)
Most a pirítós kockákhoz csak a kenyér, és a türelem nem állt rendelkezésre.
De isteni lett!
Ajánlom!

Miután egy adagot megettem, a másodikba cseppentettem két csepp almaecetet, és tizenegy csepp citromlét. Fantasztikusan kihozta a hagyma ízét!
Most már csak azt nem tudom, legközelebb hogyan készítsem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése